söndag 24 juli 2011

Varieté Vauduvill!

I ett stormhärjat cirkustält i Hammenhög hade Varieté Vauduvill idag föreställning - jag var där! Jag har ont i mina käkar efter att ha skrattat för mycket. Men de är inte bara roliga, de är skickliga artister också, experter på att agera inför publik. Det är precis som att man ser på en show framförd av nära vänner och det bästa är att det inte känns konstlat.

De stampar och dansar på krossat glas, framför underbar varietémusik med hjälp av massa konstiga instrument som till exempel vattenfyllda glas och flaskor, ligger på spikmattor, läser tankar. Det är egentligen väldigt svårt att förklara vad det egentligen är som de gör. Vi var fem personer som såg föreställningen idag, mina föräldrar, min moster, jag och min flickvän. Av oss fem var det bara min flickvän som inte sett dem uppträda förut, så jag tog på mig ansvaret att förklara:

Leo: ”Vi ska på teater, det är skitkul!” Flickvän: ”Vadå för teater?” Leo: ”Det är inte teater egentligen, men lite och sen är det en kille som varit med från början som kallar sig för mister mini och han dansar som dvärg, fast han är inte dvärg men någon stoppar upp händerna i hans byxor, fast det är egentligen inte byxor, men så står han bakom ett draperi och det är egentligen bara hans huvud som syns men han har händerna i sina byxben och har skor på händerna och sen är det någon som har stoppat in sina armar i hans ärmar. Det är skitkul. Sen är det annat sånt”

Hon följde med ändå.


2 kommentarer:

  1. Det finns ingen bättre förklarare än du (förutom Lian dvs)!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag fick ju med dig tillslut! Mot Lian har jag dock inte en chans

    SvaraRadera