måndag 18 juli 2011

Lasse i Gatan

Stockholm , nu har jag varit här en dag. Väcktes underbart av att min flickvän ringde från Sverige. Det är kanske inte så konstigt, kan man lätt tänka, men hon har nämligen varit i Kurdistan i en månad och är nu äntligen tillbaka! så då åker jag till stockholm.

”Kurdistan? det finns ju inte!”. Rätt, det finns inte och det är jättekul att ha en flickvän som inte finns, för det kan man reta henne för. Vi hade en argumentation för ett tag sedan om huruvida den osynliga huvudpersonen i Hollow Man, var blå eller osynlig. Jag tänkte själv att den osynliga mannen i filmen Osynliga Mannen nog är osynlig, men alla har rätt till en annan åsikt.

Det var så skönt att höra från henne hur hon hade det, med mail som ”Vi skjuter med AK-47or, det är läskigt!”, och ”Värmestorm och 56 grader varmt idag, men igår hade vi bara 45!”. Härligt för mig att veta, om något händer kan jag ju bara komma och hämta henne. Idag duggregnade det här i Stockholm, och uteserveringen jag satt på var tvungen att stänga av en sektion, det var hemskt!

Caféet jag satt på heter Lasse i Parken. Min pappa har inte full koll på det och kallar det istället för Lasse i Gatan, vilket är mycket roligare. På Lasse i Gatan satt jag och åt frukost och läste Greven av Monte-Christo


Husfasad och däck

5 kommentarer:

  1. Jag är så trött på diskussionen om Hollow man. Ge dig, han är blå!

    SvaraRadera
  2. Hollow car in parking...men hallå, var kommer skuggan ifrån?

    SvaraRadera
  3. Hur kände du till bilen?! http://www.visionlearning.com/library/module_viewer.php?mid=49&l=&c3=

    SvaraRadera
  4. Lika färgblind som john Dalton...

    SvaraRadera
  5. Nu har jag lärt mig två saker från kommentarer om detta. John Dalton var färgblind och Lasse i gatan har funnits och var en svensk pirat i slutet av 16 och början av 1700-talet!

    SvaraRadera