söndag 17 juli 2011

Malmö ---> Stockholm

Blogg. Kanske det. Sitter på tåget mot Stockholm och har precis börjat skriva på mitt första inlägg!

Vi har nyss kört förbi Hässleholm, en stad jag har ett ogrundat hat mot. Jag tycker inte om Hässleholm, vet alltså inte varför, men vet att om jag vetat varför hade det varit en väldigt bra anledning.

Jag kan vara obehaglig ibland. Jag märker nämligen inte alltid när jag stirrar på någon. De gånger jag faktiskt märker det glömmer jag ofta att det jag terroriserar för det mesta är en/den - människa/människan. Hade kanske varit bättre om han eller hon vetat att jag inte gör det av exempelvis blodtörst eller "övning ger färdighet"-jedi mind tricks, utan att jag helt enkelt gör det av brist på intelligens? Ändå svårt att förklara:
- Förlåt, jag stirrar på dig för att jag är lite idiot, vet helt enkelt inte vad jag ska göra av mina ögon ..

2 kommentarer:

  1. en sådan rälsbuss har jag åkt. en sådan på bilden

    SvaraRadera
  2. Åh! Det har inte jag men jag skulle så gärna vilja göra det!

    SvaraRadera