söndag 31 juli 2011

Dansk helg

Jag är återhämtad. Efter en mycket fin helg i Köpenhamn är jag nu flugfri. Nej, jag har inte åkt till Köpenhamn för att få ut flugan ur örat, den kom ut till sist. Jag kan nu i efterhand se att jag i föregående inlägg skrev om något jag inte hunnit bearbeta, finns värde i det med antar jag.

Min helg har gått ut på att vara med människor jag älskar, det både låter och var fantastiskt. Min flickväns underbara syster fyllde år och vi åkte till henne och hennes lika underbara danska man, som i present hade gett henne tre-fyra timmar på en loungeklubb helt gratis med tillträde enbart för hennes vänner. Det var där vi spenderade natten, en speciell upplevelse. Klubben var dessutom hemlig, öppen enbart för de som kände rätt personer. Om man nödvändigtvis var tvungen att gå ut för luft var det totalförbud att göra ljud ifrån sig, ingen fick höra oss.

I Köpenhamn tänkte jag att ”det känns precis som att vara i ett annat land”. Det är märkligt att Danmark ligger så nära när det är så annorlunda. Det är en riktig storstad, med liv och människor dygnet runt. Har sina för och nackdelar, men för tillfället älskar jag det! Idag gick jag och min flickvän runt i staden och försökte ta in det, min helg har faktiskt varit en av mina allra bästa.

Kort notis om kontext. På tåget mot Malmö berättade lokföraren för oss att ”Det är någon - lustigkurre! - som har kastat fyrverkerier inne i citytunneln”. Hans röst var så fylld med hat att jag nästan kunde höra honom stöna fram hur gärna han skulle vilja kväva den jäveln, sätta en smällare i ögat på honom och köra över honom. Det var mycket roligt.

     Toppenhelg!

3 kommentarer:

  1. Helgen har, precis som du beskrivit det, helt underbart! Tur att vi känner min syster ;)

    SvaraRadera
  2. ... som ser ut som Leos mormor.

    SvaraRadera
  3. Jag önskar att jag visste vad det var för del på dig Wictor kära

    SvaraRadera