tisdag 9 augusti 2011

Vid omedvetande


Har rotat omkring på vinden och hittat gamla spel och pussel från när jag var liten. Konstigt att se dem för de känns så bekanta, som om jag spelat dem igår och sen hamnat i koma ett tag.

Jag försökte minnas hur det hade gått sista gången jag spelade spelen och la pusslen. Jag kom inte ihåg. Om jag förr vetat vilken sista gången var, hade jag uppskattat stunden mer då? Det kan man nog aldrig veta, då hade man ju kommit ihåg det. Det fanns ändå en anledning till att de inte plockades fram igen, en orsak till att de blev bortglömda. Pusslen hade lagts för många gånger, spelen blev uttjatade. Märkligt, för det kommer jag inte heller ihåg, att jag tröttnade. När jag hittade dem nu blev jag ännu gladare än vad jag blev av dem förr. Då har jag egentligen alltid uppskattat dem, glömde bara bort dem ett tag.

Koma. Den smygande ungdomskoman. Skulle vilja veta vad jag har glömt och inte hittat än. Skulle vilja veta om jag ligger i koma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar