lördag 6 augusti 2011

Matad av kineser

Har alldeles nyss ätit kinesisk mat, gjord av (på) kineser i min flickväns studentlägenhet. Jag och flickvän kröp omkring i det gemensamma köket, letade efter mat som vi inte hade och grät över att affärerna hade stängt när de dök upp och sa att de kunde göra mat till oss. ”Gör det då”, sa vi och drog dem i håret. Nä det gjorde vi inte. Men de gjorde verkligen mat till oss. De gjorde halvkokt sallad med musselsås, ris, kyckling i soja och omelett med purjolök. Det var schyst tyckte vi så vi gjorde som vi alltid gör med överskottsglädje – vi bakade en kladdkaka.

Igår var jag, flickvän och två av våra närmsta vänner på Sofiero och såg på Säkert, The Ark och Håkan Hellström. Det var framförallt imponerande att se The Ark, en ganska bombastisk scenshow med hur många stora hitlåtar som helst. Överraskande för mig då jag inte riktigt lyssnat på dem tidigare. Håkan Hellström var jag mest sugen på, kanske därför det på sätt och vis blev en liten besvikelse för mig. Han kändes inte så inspirerad, fast än han försökte, och de låtar jag längtade höra spelade han nästan enbart i de extranummer vi inte hann lyssna på då vi var tvungna att hinna med tåget. Det var på alla sätt en underbar kväll ändå, och på tåget hem träffade vi dessutom två nya bekantskaper som var kanon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar