onsdag 16 november 2011

Mina muterade Kristianstadsföräldrar

För ungefär ett år sedan läste jag en bok jag fått av en god vän. Den heter Slumpen är ingen tillfällighet och handlar om synkronicitet. Jag vet inte om det är ett allmänkänt ord, men det har att göra med saker och tings inverkan och samspel. Fjärilens vingslag som orsakar tornadon är ett känt exempel. Boken tilltalade mig, jag tänker mig att det nog är det enda jag verkligen tror på - slumpen och oförklarliga samspel.

Lyssna nu här.

Mina föräldrar bor på Borggatan, i Arlöv. När de ska ta bussen in till stan går de hundra meter till Allégatan. Min flickväns föräldrar bor i ett villaområde i Malmö, en av deras parallellgator heter Hagtornsgatan.

Igår var jag och min flickvän på lägenhetsvisning, i Kristianstad. Adressen var Borggatan 30, hundra meter från lägenheten gick bussen från Allégatan och en av parallellgatorna hette, självklart, Hagtornsgatan.

Vi vågade knappt gå dit av rädsla för att hitta mina muterade Kristianstadsföräldrar.


3 kommentarer:

  1. Nu vet jag var du och din flickvän bor! muahahahaha i shall stalk u riding on my narwhal at midnight :O

    SvaraRadera