måndag 12 september 2011

Knulla, på ett lättare sätt

Samtidigt som jag försöker skriva på Mitt Stora Projekt försöker jag jobba som assistent i en andraklass på en grundskola. Utöver det vill jag även blogga, ett vanligtvis väldigt avslappnat och kravlöst skrivande. Vänner, familj och flickvän vill jag naturligtvis också ha tid till. Det funkar inte riktigt; kombinationen innebär tidsbrist och svåra val.

Bloggen faller lättast bort, tyvärr, därefter vänner, familj och flickvän, kvar finns jobbet - det tar mycket tid. Hade det inte varit för citaten och allt det positiva med barnens kreativitet, glädje och livfullhet (ja jag skrev glädje och livfullhet och det är fucking okej) hade det varit mycket svårt.

Alltså, citaten. Fredags, efter bråk mellan två elever varav den ena sagt åt den andra att han skulle gå och knulla går jag fram och säger:

Knulla. Vet du ens vad det betyder?
Ja!
Vad betyder det då?
Jo.. men det är typ ett sätt att föda barn på ett lättare sätt


     - Jo..

1 kommentar: