lördag 27 augusti 2011

Självhävdandeproblem

Börjar så smått inse att jag kanske har ett visst problem med mitt självhävdande.

Nattens dröm:

"Jag tillsammans med mitt gamla fotbollslag befinner mig på en löparbana, vi ska springa 60 meter på tid och alla ska springa samtidigt. Vi ska springa sträckan ungefär tio gånger och de fyra bästa blir uttagna. Egentligen är jag bland de fyra, men mina tider blir sämre då jag ensam vägrar tjuvstarta. I drömmen vet jag att de som sitter och tittar på oss tycker att jag är en hjälte, de pratar varmt och säger bland annat att jag är otroligt smart (detta efter att jag lurat de jag sprang mot att skottet gick). Bland publiken sitter bland annat Bob Hansson och min första tränare Johnny, båda har kommit enbart för att se hur det går för mig. Om drömmen inte redan är tillräckligt patetisk och präktig blir den det nu, då det efter tävlingen blåser in en stor papperspåse och jag springer för att ta den. Det gör jag strax efter att ha kastat ett snett och lite plågat leende mot Johnny och Bob. När jag springer hör jag i bakgrunden hur resten av mitt lag förvånat utropar hur jag i den ovanligt starka blåsten kunde hinna ifatt den"


2 kommentarer: